Infoter.eu cikkajánló

Friss kommentek

Válogatás az infoter.eu legolvasottabb cikkeiből


'11 okt
26
08:05

Használjuk ki a Kormányzati Portált!

spinningman

A Kormányzati Portálon (a magyarorszag.hu-n) sok minden elérhető és működik most is. Ám ami nemrég történt, elgondolkodtatott, hogy esetleg olyan dolgok hiányoznak a palettáról, amelyek viszonylag egyszerűen megoldhatók lennének, és amelyek jól mutatnák az infokommunikáció előnyeit az informatikailag képzetlen (leendő) felhasználóknak is.

Kaptam egy hivatalos levélről szóló klasszikus postai piros-zöld színű papírt, a postás dobta be a levelesládámba, mert éppen nem voltam otthon. Elmentem a postára, átvettem a levelet, az adóhivatal értesítését. Úgy két nappal később érkezett szintén az adóhivataltól egy értesítés, de immár közvetlenül az ügyfélkapus tárhelyemre, teljesen elektronikusan. A második értesítésről figyelmeztető email is jött. Vagyis technológiai szempontból működik a dolog.

Nyilván egyből felmerül a kérdés, hogy ha az egyik értesítést, hivatalos levelet az adóhivatal el tudta küldeni elektronikusan, akkor miért van szükség arra, hogy más, szintén az adóhivataltól érkező levelet postázzák, ami lassabb, a feladónak és a címzettnek is több idejébe kerül, és feltehetően drágább is. A levelet valaki megírta a hivatalban, borítékolni kell, el kell postázni, a postás kihozza nekem, én nem vagyok otthon, végül elmegyek érte a postára. Ha valamilyen okból nem megyek el érte a megadott határidőig, visszaküldik a feladónak, aki újra elküldi, és kezdődhet az egész elölről. Elektronikusan minden bizonnyal egyszerűbb lenne a kézbesítés.

Elismerem, kissé álnaiv a felvetésem, hiszen nyilván oka van annak, hogy az adóhivatal az egyik értesítést így, a másikat pedig úgy küldi (jogszabályok, eljárásrendek stb.), és valószínűleg nagyrészt nem az adóhivatalon múlik, hogy papíron is kommunikál az adóalanyokkal. De éppen ezeket az okokat kellene megvizsgálni és szépen, egyenként megszüntetni ahhoz, hogy egyre több hivatalos levél elektronikusan érjen célba.

Sokan sokféle megoldást javasolnak a digitális szakadék csökkentésére, az információs társadalom kiterjesztésére. Szerintem nem sok jobb és mindenki számára nyilvánvalóan előnyös megoldás található annál, amelynek révén egyszer és mindenkorra megszabadulunk az értesítőktől, a postai sorban állástól, az egyéb problémáktól (nem veheti át a levelet, aki elmegy érte, visszaküldik a feladónak stb.).

Teendő az elektronikus út kiépítésével is jár (átvételi határidők, kézbesítések, hozzáférések kezelése, jogszabályi háttér megteremtése stb.), de jó lenne, ha legalább elhangzana az illetékesek szájából, hogy ebbe az irányba kívánnak haladni.

Szólj hozzá!

Címkék: motiváció információs társadalom elektronikus ügyintézés írástudás e közigazgatás

A bejegyzés trackback címe:

https://infoter.blog.hu/api/trackback/id/tr213324663

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.