Moré Csaba József vagyok, Közszolgálati Média Tanácsadó, nyugdíjas. Teljes mértékben egyet értek a 200-2014.évi digitális megújulás fent közölt cselekvési tervével, azonban nagyon fontosnak tartom, hogy e nagyon hasznos stratégia megvalósulása párosuljon az elérhető tartalom minőségi színvonalával ! A MATISZ ( Magyar Tartalomipari Szövetség több évtizeden keresztül élharcosa volt a tartalom minőségi követelményrendszerének, óriási energiát fektettek be országos szinten ebben a fontos feladatban. A MATISZ 2000-ben alakult át erre a feladatra,hazai és nemzetközi fesztiválokat, konferenciákat szervezett, együtt működött az MTE-vel különösen a gyermekek védelme érdekében,olyan etikai kódexet alkotott, mely sikeresen fejlesztette fel az újságírókat a digitális térbe,pályázatokat hirdetett, életmű díjakat és gyermektartalom díjat adott ki,tevékenyen részt vett a nemzeti
kultúra terjesztésében, elősegítette a hazai és nemzetközi beruházások létrejöttét, új szakmai honlapoknak minőségi színvonalat biztosított, láthatóvá tette Magyarország múltját, jelenét és a jövő céljait,s mindent elkövetett a jó tartalom megjelenítése érdekében! A MATISZ mint az EU. multimédia és IVSZ tagja nagyon hasznos nemzetközi kapcsolatot tartott , melyben előtérbe helyezte a magyar tartalom fontosságát.Összességében elmondható, hogy a MATISZ a magyar GDP alakulásában jelentős szerepet töltött be. Fentiekre tekintettel nagyon fontos lenne, hogy a mindenkori Kormány a MATISZ tevékenységéhez biztosítsa a szükséges működési
feltételeket hosszú távon, az Új Széchenyi Terv költségvetésének módosításával. Mert büszke lehet az az ország, akinek van egy több évtizede jól működő Magyar Tartalomipari Szövetsége !
:-) azt is meg kellene nézni vajon mi a fenét is akar Obama. Miért is fontos ez neki? Lehet h fontos az oktatás, lehet h az oktatás szolgáltatás?? Lehet h mint szolgáltató van ügyfél?? Látott már ilyet a világ? Az ügyfél diktál? Mekkora "fasság", ahogy egy kedves Hozzászóló írta. Miért is az a default beállítása egy tanulónak h "Ha nincs magas elvárás, folyamatos teszt, készenlét akkor lópikulát nem ér az egész...". Az MIT-ra miért AKAR menni a tanuló? Buli van ott is? Annyit fog fel a tanuló h kell neki papír a boldoguláshoz? Miért is csak ezt fogja fel?? Diszkrimináljuk a tanulókat? Ki is fizet, miért is fizet? Ez egy hosszú vita lenne. Szerencsére Obama nem egy rövidlátó ember. Megteheti, meg is teszi. Hozzáteszem MI is megtehetjük, CSAK...
@xylon: Abban igazad van, hogy az oktatás klasszikus... ami nagyon más, hogy komoly közösségi - a szokásosak fórum, twitter, fb, wordpress blog, course wiki ... + sztm érdekesség a "jegyzetelő haverok" - háttér van. Szóval a tanórán kívüli élet ami más, de ez magát az órát is befolyásolja/hatja. A visszacsatolás / ellenőrzés is más.
Az elég nehezen elképzelhető, hogy egy előadóban mind a 300 diáktól egyszerre kérdezzenek és aki rosszul válaszolt kiküldik... . (Vérciki is lenne.... :) )
Itt - a cikk alapján sem - a lényeg, nem a coursera, hanem az irány. A coursera csak egy példa, a sok (vagy inkább egyre több) közül... .
Persze lehet nem szeretni az irányt ami felé most az oktatás halad ( s a cikk alapján az USA tolni is akarja), de akkor ki kell találnunk, hogy inkább hagyunk mindent úgy ahogy van/volt, vagy kitalálunk valami jobbat, esetleg megpróbáljuk az irányt a hazai (csak hogy ne használjam a már sajnos sok esetben túlhajszolt "nemzeti" kifejezést) érdekeinknek megfelelően befolyásolni ... .
@aSzani: a coursera peldaja pont az hogy az oktatast a klasszikus modon kell lefolytatni: A tanar tanit a diak hallgat majd mas diakokkal es esetleg nemi moderacioval megoldja a hazifeladatot.
Az egyetlen kulonbseg hogy a fentiek minden pontja elektronizalt igy otthonrol es idoben viszonylag lazan lehet kezelni.
@GERI87: Ok, szíved joga, ha úgy gondolod, hogy ez egy “Coelhos fasság”, ami lehet, hogy igaz is, de nem onnan van. Oktatással kapcsolatban sokan - egyre többen - állítják ezt. Keress egy kicsit Sugata Mitra-ra, ha egy napjainkban divatosat akarsz, aki ezt mondja… . Bár lehet, hogy ő is egy “pont agyú hippi” … (nekem jólesne ha egy szintre emelnél vele...;) ). Nyugodj meg, nálunk nincsenek és nem is voltak ilyenek a döntéshozók között (legalábbis én nem látok...)! Pontosan te is azt tolod vissza amit ők tolnak felénk... .
Nem, az új rendszer nem azt jelenti, hogy csak azt tanulod amit akarsz, csak akkor amikor akarod. Ha legegyszerűbben akarod megtudni mi is ez az egész akkor iratkozz be ide: www.coursera.org .
Bevallom, előadásokon volt olyan hogy “fájt az ujjam” ;) s nem jutott el a tudatomig ami ott elhangzott, de gond nem volt, mert a drága pénzen megvett egyetemi/főiskolai jegyzetben szóról szóra benne volt. Akkor miért is kellett végigülnöm, ha úgyis utána elolvastam? A coursera-n és más e-learninges anyagokban is, random feldobnak kérdéseket (pl video nézés közben) amire válaszolnom kell és újraküld, ha nem sikerül … . Egy feltétel van, az hogy egy héten belül be kell fejeznem x anyagot - az viszont édesmindegy, hogy hol és mikor akarom ezt megtenni, de figyelnem kell és jobban mint egy előadáson - sőt tapasztalatom szerint jobban mint egy egyetemi jegyzet olvasása közben... .
A kérdéseimre megvan a válasz: segít a google, a wolfram alpha, wikik, coursera etc.
A tanár feladata szerintem, hogy személyesen irányítson és segítsen a helyes válaszok és kérdések megfogalmazásában.
"Miért tanítunk válaszokat??? Tanítsunk kérdezni, hiszen a válaszok ott vannak mindenütt ..."
Húú, nagyon felvilágosult itt vki...ez ilyen Coelhos fasság vagy magadtól vagy ilyen pont agyú hippi?
Mi a hatékonyabb, ha a diák egész nap morfondírozik meg flangál a világban a "válaszok után" vagy az hogy meg van neki mondva hogy mi a válasz és miért....
"a tanár kiáll, elmondja az igét, a diák azt beszívja, majd kiköpi magából"
Igen, így látják és élik át azok akiknél hiányoznak az alapok a későbbi tudásanyag megértéséhez....és néznek nagyokat hogy "mi vaan?" ....mert inkább a "barátnőre gondolt", meg éhes volt vagy fájt az ujja...ezért nem figyelt és tanult anno...
Egyes fenti kommentekből látszik, hogy nálunk s/n/em jött át az üzenet még.
Már rég nem arról kellene szólnia a történetnek, hogy a tanár kiáll, elmondja az igét, a diák azt beszívja, majd kiköpi magából .... . (Felsőoktatásban volt-e már valaki olyan prof. előadásán, aki egész évben semmi mást sem csinált csak felolvasta - motyogva - saját jól-rosszul megírt jegyzetét, s a legfontosabb az egészben az volt, hogy a katalóguson rajta legyünk.... ?)
Miért tanítunk válaszokat??? Tanítsunk kérdezni, hiszen a válaszok ott vannak mindenütt ... .
Mielőtt más is elkezd "Ostoba utópikus baromság"-ozni vagy " trendi, tanárral bratyizós-tegezős hippis buzinak kell lenni manapság"-ozni, kérem olvassa el előbb a fent belinkelt cikket, nézze meg, hogy miről is szól például a Khan Acedemy, vagy a Coursera, s utána lehet véleményt alkotni ....
Abban egyetértek, hogy a magyar oktatási rendszer nincs kész erre a (forradalmi) változásra, de nem a diákok hibájából....
Egyik szereplőt sem szabad kiemelten kezelni a rendszerben, hogy leginkább neki legyen jó. Ez mind torz motivációkhoz vezet. Ehelyett azt az egyensúlyt kell megteremteni, hogy mind a különféle szereplők, mind a társadalom egyaránt jól járjon (közös optimum).
"A legtöbb oktatási rendszerben, az iskolákban és az egyetemeken, a tanár az, aki a tudással rendelkezik, és a tudást átadja a tanulónak, aki passzívan ül és figyel. Ez a tudásátadási folyamat nem eléggé hatékony, hiszen a tanuló éppen másra gondolhat, a barátjára, barátnőjére, a focicsapatra, viszont ha a tanulót tesszük az oktatás középpontjába, és ő határozza meg, mikor tanul, és azt is, hogyan a megfelelőbb számára, akkor motiváltabbá és aktívabbá válik az oktatás folyamatában."
Ostoba utópikus baromság.
Már a felnőttképzésben is megfigyelhető hogy ha a tanuló diktálja a feltételeket akkor nem tanul, nem készül, nem hatékony a tanulásban.....rendszertelenségben nem lehet hatékonyan oktatni...a a tanuló csak a vizsgára készül, felejt, motiválatlan mert tudja hogy a pénzéért neki JÁR a papír. Ha az oktató csak abban érdekelt hogy "a tanulónak jó legyen" akkor átenged fűt-fát, a pénz megvan, más nem számít....
Ha nincs magas elvárás, folyamatos teszt, készenlét akkor lópikulát nem ér az egész...értem én hogy trendi, tanárral bratyizós-tegezős hippis buzinak kell lenni manapság de ez nem működik hosszútávon...
Lehet szidni a porosz rendszert a maga magolós-száraz képével de az működik...mert nem a tanuló szab feltételeket....
"Hangsúlyozni szeretném, hogy az alapvető reform abban áll, hogy az oktatást a tanulók igényei szerint alakítjuk és nem a tanár tudása szerint."
Értem, szóval Józsinak nincs kedve tesztet írni akkor nem is fog...
A tanár meg ne tudjon túl sokat mert minek, Józsi pár szinttel lejjebb van agyilag....
Eléggé kétarcú az amerikai felsőoktatás. A világ legjobbjai között vannak a magánegyetemeik közül jónéhány, miközben a legtöbb állami egyetemre csak az megy, akit máshova nem vesznek fel. Persze vannak kivételek, van 1-2 állami a legjobb 20-30 között és léteznek bőven gagyi magánegyetemek is.
Én nemcsak találkoztam vele, hanem csináltam is. Olyan emberek, akiknek az iskolába járás megoldhatatlan, (mozgáskorlátozottak) ez az egyedül járható megoldás. Én tanítottam őket és le is vizsgáztak. Sajnos, a magyar tanárok zöme ódzkodik ettől, mert:
komoly előkészítő munkát igényel,
folyamatosan kell vele dolgozni
ehhez meg kell tanulni az eszközöket használni.
Mit csinálnak helyette? Azt gondolják online az, ha facebookozok a diákjaimmal. Komoly konferenciára nem engedték be a tanárok tanárai a kész dolog ismertetését. www.youtube.com/watch?v=QefE3LoVszQ&list=UUSwiI-2CV2BoOJkpoEyyRBw&index=8
Gábrielangelo Toth 2017.01.25. 11:57:17
Bejegyzés: Add ki a saját könyvedet ingyen!
Gábrielangelo Toth 2017.01.24. 19:01:47
Bejegyzés: Add ki a saját könyvedet ingyen!
Gábrielangelo Toth 2017.01.24. 14:26:01
Bejegyzés: Add ki a saját könyvedet ingyen!
Gábrielangelo Toth 2017.01.24. 14:25:28
Bejegyzés: Add ki a saját könyvedet ingyen!
Palást 2014.09.04. 16:07:42
kultúra terjesztésében, elősegítette a hazai és nemzetközi beruházások létrejöttét, új szakmai honlapoknak minőségi színvonalat biztosított, láthatóvá tette Magyarország múltját, jelenét és a jövő céljait,s mindent elkövetett a jó tartalom megjelenítése érdekében! A MATISZ mint az EU. multimédia és IVSZ tagja nagyon hasznos nemzetközi kapcsolatot tartott , melyben előtérbe helyezte a magyar tartalom fontosságát.Összességében elmondható, hogy a MATISZ a magyar GDP alakulásában jelentős szerepet töltött be. Fentiekre tekintettel nagyon fontos lenne, hogy a mindenkori Kormány a MATISZ tevékenységéhez biztosítsa a szükséges működési
feltételeket hosszú távon, az Új Széchenyi Terv költségvetésének módosításával. Mert büszke lehet az az ország, akinek van egy több évtizede jól működő Magyar Tartalomipari Szövetsége !
Bejegyzés: Stratégia megvalósítás előtt IV. - Fejlett és biztonságos infrastruktúra mindenkinek
vomit 2013.03.20. 08:13:15
pedig a ciprusi abra alapjan kiderult, a keszpenz 10 szazalekos premiummal rendelkezik.
www.hindecapital.com/blog/cyprus-oh-the-irony/
Bejegyzés: Sárga csekk – mégsem mindörökké?
DrSales 2013.03.14. 11:01:12
Bejegyzés: Obama nekimegy a hagyományos felsőoktatásnak
aSzani 2013.03.13. 13:30:48
Az elég nehezen elképzelhető, hogy egy előadóban mind a 300 diáktól egyszerre kérdezzenek és aki rosszul válaszolt kiküldik... . (Vérciki is lenne.... :) )
Itt - a cikk alapján sem - a lényeg, nem a coursera, hanem az irány. A coursera csak egy példa, a sok (vagy inkább egyre több) közül... .
Persze lehet nem szeretni az irányt ami felé most az oktatás halad ( s a cikk alapján az USA tolni is akarja), de akkor ki kell találnunk, hogy inkább hagyunk mindent úgy ahogy van/volt, vagy kitalálunk valami jobbat, esetleg megpróbáljuk az irányt a hazai (csak hogy ne használjam a már sajnos sok esetben túlhajszolt "nemzeti" kifejezést) érdekeinknek megfelelően befolyásolni ... .
Bejegyzés: Obama nekimegy a hagyományos felsőoktatásnak
xylon 2013.03.13. 00:55:51
Az egyetlen kulonbseg hogy a fentiek minden pontja elektronizalt igy otthonrol es idoben viszonylag lazan lehet kezelni.
Bejegyzés: Obama nekimegy a hagyományos felsőoktatásnak
aSzani 2013.03.12. 21:12:39
Nem, az új rendszer nem azt jelenti, hogy csak azt tanulod amit akarsz, csak akkor amikor akarod. Ha legegyszerűbben akarod megtudni mi is ez az egész akkor iratkozz be ide: www.coursera.org .
Bevallom, előadásokon volt olyan hogy “fájt az ujjam” ;) s nem jutott el a tudatomig ami ott elhangzott, de gond nem volt, mert a drága pénzen megvett egyetemi/főiskolai jegyzetben szóról szóra benne volt. Akkor miért is kellett végigülnöm, ha úgyis utána elolvastam? A coursera-n és más e-learninges anyagokban is, random feldobnak kérdéseket (pl video nézés közben) amire válaszolnom kell és újraküld, ha nem sikerül … . Egy feltétel van, az hogy egy héten belül be kell fejeznem x anyagot - az viszont édesmindegy, hogy hol és mikor akarom ezt megtenni, de figyelnem kell és jobban mint egy előadáson - sőt tapasztalatom szerint jobban mint egy egyetemi jegyzet olvasása közben... .
A kérdéseimre megvan a válasz: segít a google, a wolfram alpha, wikik, coursera etc.
A tanár feladata szerintem, hogy személyesen irányítson és segítsen a helyes válaszok és kérdések megfogalmazásában.
Bejegyzés: Obama nekimegy a hagyományos felsőoktatásnak
GERI87 2013.03.12. 19:18:42
"Miért tanítunk válaszokat??? Tanítsunk kérdezni, hiszen a válaszok ott vannak mindenütt ..."
Húú, nagyon felvilágosult itt vki...ez ilyen Coelhos fasság vagy magadtól vagy ilyen pont agyú hippi?
Mi a hatékonyabb, ha a diák egész nap morfondírozik meg flangál a világban a "válaszok után" vagy az hogy meg van neki mondva hogy mi a válasz és miért....
"a tanár kiáll, elmondja az igét, a diák azt beszívja, majd kiköpi magából"
Igen, így látják és élik át azok akiknél hiányoznak az alapok a későbbi tudásanyag megértéséhez....és néznek nagyokat hogy "mi vaan?" ....mert inkább a "barátnőre gondolt", meg éhes volt vagy fájt az ujja...ezért nem figyelt és tanult anno...
Bejegyzés: Obama nekimegy a hagyományos felsőoktatásnak
aSzani 2013.03.11. 21:26:31
Már rég nem arról kellene szólnia a történetnek, hogy a tanár kiáll, elmondja az igét, a diák azt beszívja, majd kiköpi magából .... . (Felsőoktatásban volt-e már valaki olyan prof. előadásán, aki egész évben semmi mást sem csinált csak felolvasta - motyogva - saját jól-rosszul megírt jegyzetét, s a legfontosabb az egészben az volt, hogy a katalóguson rajta legyünk.... ?)
Miért tanítunk válaszokat??? Tanítsunk kérdezni, hiszen a válaszok ott vannak mindenütt ... .
Mielőtt más is elkezd "Ostoba utópikus baromság"-ozni vagy " trendi, tanárral bratyizós-tegezős hippis buzinak kell lenni manapság"-ozni, kérem olvassa el előbb a fent belinkelt cikket, nézze meg, hogy miről is szól például a Khan Acedemy, vagy a Coursera, s utána lehet véleményt alkotni ....
Abban egyetértek, hogy a magyar oktatási rendszer nincs kész erre a (forradalmi) változásra, de nem a diákok hibájából....
Bejegyzés: Obama nekimegy a hagyományos felsőoktatásnak
bonebear · http://cinca.blog.hu 2013.03.11. 18:44:36
Bejegyzés: Obama nekimegy a hagyományos felsőoktatásnak
phaszfej 2013.03.11. 18:10:15
Bejegyzés: Obama nekimegy a hagyományos felsőoktatásnak
horesz 2013.03.11. 18:06:56
Bejegyzés: Obama nekimegy a hagyományos felsőoktatásnak
GERI87 2013.03.11. 17:27:11
"A legtöbb oktatási rendszerben, az iskolákban és az egyetemeken, a tanár az, aki a tudással rendelkezik, és a tudást átadja a tanulónak, aki passzívan ül és figyel. Ez a tudásátadási folyamat nem eléggé hatékony, hiszen a tanuló éppen másra gondolhat, a barátjára, barátnőjére, a focicsapatra, viszont ha a tanulót tesszük az oktatás középpontjába, és ő határozza meg, mikor tanul, és azt is, hogyan a megfelelőbb számára, akkor motiváltabbá és aktívabbá válik az oktatás folyamatában."
Ostoba utópikus baromság.
Már a felnőttképzésben is megfigyelhető hogy ha a tanuló diktálja a feltételeket akkor nem tanul, nem készül, nem hatékony a tanulásban.....rendszertelenségben nem lehet hatékonyan oktatni...a a tanuló csak a vizsgára készül, felejt, motiválatlan mert tudja hogy a pénzéért neki JÁR a papír. Ha az oktató csak abban érdekelt hogy "a tanulónak jó legyen" akkor átenged fűt-fát, a pénz megvan, más nem számít....
Ha nincs magas elvárás, folyamatos teszt, készenlét akkor lópikulát nem ér az egész...értem én hogy trendi, tanárral bratyizós-tegezős hippis buzinak kell lenni manapság de ez nem működik hosszútávon...
Lehet szidni a porosz rendszert a maga magolós-száraz képével de az működik...mert nem a tanuló szab feltételeket....
"Hangsúlyozni szeretném, hogy az alapvető reform abban áll, hogy az oktatást a tanulók igényei szerint alakítjuk és nem a tanár tudása szerint."
Értem, szóval Józsinak nincs kedve tesztet írni akkor nem is fog...
A tanár meg ne tudjon túl sokat mert minek, Józsi pár szinttel lejjebb van agyilag....
Bejegyzés: Obama nekimegy a hagyományos felsőoktatásnak
Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.03.11. 16:16:09
Bejegyzés: Obama nekimegy a hagyományos felsőoktatásnak
endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2013.03.11. 16:13:29
Bejegyzés: Obama nekimegy a hagyományos felsőoktatásnak
borjános 2012.12.25. 14:50:14
komoly előkészítő munkát igényel,
folyamatosan kell vele dolgozni
ehhez meg kell tanulni az eszközöket használni.
Mit csinálnak helyette? Azt gondolják online az, ha facebookozok a diákjaimmal. Komoly konferenciára nem engedték be a tanárok tanárai a kész dolog ismertetését.
www.youtube.com/watch?v=QefE3LoVszQ&list=UUSwiI-2CV2BoOJkpoEyyRBw&index=8
Bejegyzés: Virtuális oktatás
FacebbokerPro · http://hackerkepzes.hu/blog/facebook-feltores/ 2012.12.02. 23:08:54
Bejegyzés: Mitől zöldülhet az informatika? 2. rész