Ki hitte volna, hogy egyszer sűrűsödnek majd a konszolidáció csalhatatlan jelei a digitális világ bajnokainak köreiben is. Tudni illik, hogy a konszolidáció szó akkor szokott kiemelkedni az üzleti élet aktuális szófelhőjéből, amikor megakad a növekedés, és a cégvezetők a költségcsökkentés felé fordítják megfáradt tekintetüket.
Azt olvasom kedvenc weboldalamon, hogy még az is megeshet, hogy bezárják a Google Talkot. Megtudhatjuk az írásból, hogy a Google nem kívánja feladni pozícióit az instant üzenetközvetítők piacán, hanem újabbal áll majd elő hamarosan.
Ha az egyszerű felhasználó hirtelen felindulásból vagy éppen előre megfontolt szándékból a fejét üzenet küldésre vagy üzenetcserére adja valakivel, vagy valakikkel, a Google Talk nélkül is elboldogul – mi több: valószínűleg a mégoly nagyszerűnek ígérkező utódja nélkül is. Meg a Microsoft Live Messengere nélkül is. Az a helyzet, hogy ha alaposan végigtekintünk azokon az okostelefonunkon futtatható kommunikációs alkalmazásokon, amelyek képesek csevegés lebonyolítására, hamar belátjuk, hogy e kicsi szegmensben is nyüzsögnek a kisebb-nagyobb riválisok. Chatelhetünk a Skype-on, a Viberrel, a Facebook felületén, hogy csak néhányat említsünk, megjegyezve, hogy e sorok írója mostanság a Viberre szokott rá, tudományosan igazán nem leírható lélekfejlődés eredményeképpen.
Azaz mégis.
Valahogy a Viber felülete olyan egyszerű és mégis… Keresem a szót, de nem találom, hogy végül mégis milyen is, amiért így, ahogyan van, a Vibert jobban kedvelem most, mint a többi felületet. Gyanítom, hogy – ha már szót vagy kifejezést keresünk – a „user experience” (rövidítve. UX), vagyis a magyarra kínnal-keservvel lefordítottan „felhasználó élmény” környékén lelhetünk rá a magyarázatra.
Olyannyira kedvelem mostanság a Vibert, hogy egyelőre megbocsátom néki, hogy néhány nap leforgása alatt két üzenetem se ért instantly célba. Az egyik elveszett a nagy utazás közben, a másik egynapos késéssel landolt a címzett készülékén.
Hiába az UX mindent visz.
Friss kommentek