Infoter.eu cikkajánló

Nincs megjeleníthető elem

Friss kommentek

Válogatás az infoter.eu legolvasottabb cikkeiből

Nincs megjeleníthető elem


'12 jún
08
08:05

Zsebpénz, avagy a mobil marketing kora

Hajdu István

mobile-advertising.jpg

A marketing szakma az utóbbi években egy olyan terület meghódításán fáradozik, amely a zsebünkben lapul. Az egyre okosabb telefonok gyors terjedése és a mobil internet sebességének növekedése lendületbe hozta a mobil marketinget.

Az okostelefonok előretörése vitathatatlan. Egyre használhatóbbá és sokrétűbbé válnak az erős hardvernek és a mobil internet gyorsulásának köszönhetően. Ma már 50% fölötti Amerikában az előfizetők között az okostelefonosok aránya, egy évvel ezelőtt 40% körül mozgott ez a szám.

Szinte szükségszerű, hogy hirdetőtáblává válnak okos eszközeink. Egy tanulmány szerint 2015-re a mobil reklámozás 5 milliárd dolláros üzlet lesz. Vajon érdekli-e egyáltalán a felhasználókat a töméntelen mennyiségű reklám?

Valószínűleg igen, már csak a nagy számok törvénye alapján is. Az előrejelzések szerint ugyanis 2015-re kétmilliárd mobil webes felhasználó lesz, több mint, akik asztali számítógépeken tevékenykednek. A mobil internetezők jelenlegi arányát tekintve nincs nagy eltérés a nemek között, hiszen a férfiak 51,3%-a, míg a nők 48,7%-a internetezik mobilján.

Életkor szerint lebontva az tapasztalható, hogy nem csupán a fiatalok interneteznek:

13-17 év

18-24 év

25-34 év

35-44 év

45-54 év

55- év

6,9%

17,2%

25,6%

20,7%

15,6%

14,6%


Érdekes, hogy az egyre fejlődő és folyton változó mobil világban a szöveges üzenetek még mindig nagyon nagy hányadát jelentik tipikus felhasználási szokásainknak:

mobil_mark1.PNG


A mobil marketingnek tehát van helye a zsebünkben. Talán már minden felhasználó találkozott ingyenes alkalmazások esetén legalább egy-két hirdetéssel, reklámmal, amelyek gyanúsan célzottak voltak. Nos, ez sem véletlen. A reklámtorta legnagyobb szeletét ugyanis a Google viszi el jelenleg, ami egyben azt is jelenti, hogy a két legkedveltebb operációs rendszer közül az Android platform kiváló információkkal szolgálhat a reklámozásra épülő szolgáltatásokhoz.

Telefonunk révén ismeri helyzetünket, milyen környékekre járunk, mit keresünk böngészés közben, milyen típusú alkalmazásokat kedvelünk, és rendelkezik még néhány apró, de annál értékesebb információval, amelyek természetesen egy jó marketing rendszerben aranyat ér. Természetesen minden rendszer hasonló információkkal látja el a cégeket, senkiben se merüljön fel a kivételezés gondolata.

Érdemes megvizsgálni, hogy amennyiben mobillal készülünk vásárolni, vajon mihez kérjük a technológia segítségét. A nők leginkább érzelmek és vélemények alapján választanak. Sokkal fontosabb számukra a releváns, megbízható forrásból való tapasztalat, mint a száraz tények, adatok. A férfiak esetében viszont az adatok és a tesztek eredményei bírnak döntő jelentőséggel.

Íme, összefoglalva mindez:

A nők 24%-a képet készít a kiszemelt termékről, 22,3 %-uk felhív egy ismerőst vagy üzenetet küld neki, hogy megtudja, miként vélekedik a termékről. 20,2% azoknak az aránya, akik képet is küldenek ismerőseiknek, családtagjaiknak a termékről, hogy véleményüket kérjék.

A férfiak 20,4%-a a barkód leolvasó alkalmazás segítségével első lépésként ellenőrzi a terméket. Az erősebbik nem 14,1%-a az árakat hasonlítja össze elsőként, míg 10,9% a betéved a tulajdonságok összehasonlításának útvesztőjébe.

A QR (Quick Respnse) kódnak a fentiek alapján a férfiak körében bizonyosan van tehát keresni valója. e kódok egyedi jelek, amelyeket az alkalmazások felismernek és egyfajta linkekként a felhasználót bizonyos termékekhez, reklámokhoz, weboldalakhoz irányítanak. Egyes felmérések szerint a mobilon keresztül bonyolított vásárlások 18%-a azt követően ment végbe, hogy a termék kódjának segítségével a terméket ellenőrizte a vásárló.

Már napjainkban is hatalmas üzlet a mobil marketing és reklámozás, és mindenképpen növekedni, szélesedni fog az elkövetkező években. A mobil marketing művelői virágzó és szép jövő előtt álló területre találtak a zsebünkben.

Szólj hozzá!

Címkék: mobil e business információs társadalom digitális tartalmak

A bejegyzés trackback címe:

https://infoter.blog.hu/api/trackback/id/tr1004549247

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

süti beállítások módosítása