Infoter.eu cikkajánló

Nincs megjeleníthető elem

Friss kommentek

Válogatás az infoter.eu legolvasottabb cikkeiből

Nincs megjeleníthető elem


'12 sze
21
08:05

Ahol nem szeretik az okostelefonokat

Mester Sándor

nosmartphone.JPGNem mindenki epedezik az okostelefonok után. Legszívesebben tiltólistára helyeznék az internetezni is képes kicsi eszközöket azok, akik bizonyos vállalatok informatikai rendszerekeinek működéséért és biztonságáért egyes szám első személyben felelnek, vagyis a vezető informatikusok. És van, aki meg is teszi.

Történt pedig tegnap egy vezetői nformatikusoknak szervezett konferencia első napján, hogy színt vallott az egyik résztvevő. Tudni illik, hogy a szóban forgó szakember a magyar gazdaság számára fontos nagyvállalatok egyikének informatikai főnöke, mégpedig egy olyan cégé, amelynek nevét a gépgyártás szegmensében találja meg az, aki keresi.

Ilyesmiképpen foglalta össze álláspontját, amikor a nap néhány, mobil eszközök biztonsági problémáira gyógyírt (értsd: megoldást, szoftvert) kínáló szállítói előadásokhoz fűzött nem köntörfalazó kommentárt: "Én 200 mobil internetes eléréssel rendelkező mobiltelefonunkból 190 esetében megszüntetem az internet-elérésre vonatkozó szerződést."

A mobilok használatának biztonságát fokozó eszközöket forgalmazó szállítók láthatóan indulatba jöttek. Egyikük ki is fejtette, hogy e már majdnem kiforrott technológia (érts: mobil technológia) biztonsági problémái miatt talán nem kellene ilyen radikális álláspontot felvenni, különösen akkor, amikor vannak védelmező megoldások.

Érdekes volt a vita, hiszen egy kőkemény elvárásoknak megfelelni köteles informatikai vezető és a technológiai újdonságok miatt és abból létező cég képviselője feszült egymásnak. Hallgattam őket, és megértettem mindkettőjüket.

Megértően hallgattam a szállító mondatait, hiszen magam is szinte függő használója vagyok az egyik táblagépnek, olyannyira, hogy féltem nagyon, a széltől is óvom, alig viszem ki a lakásból, ezért vettem meg a zsebben hordozható változatát, amit a szívem felett hordom. Igen, nekem kell, mert szép és olyan jó.

Ugyanakkor ittam a gyártócég vezető informatikai vezetőjének kemény és őszinte szavait, hiszen amikor a munkára kerül a sor, akkor én is felhajtom a notesz gépem vagy – amint most is – a netbookom fedelét, és a megszokott alkalmazásokkal elkészítem, amit éppen kell. Igen, hiszen a munkámhoz minden megvan e gépeken, velük minden lehetséges feladatot megoldok.

Van, hogy az igazság bonyolult.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://infoter.blog.hu/api/trackback/id/tr424791042

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

startap 2012.09.25. 14:56:00

Tapasztalataink szerint a legtöbb biztonsági incidensben a legnagyobb szerepe még mindig az emberi tényezőnek van.
Naiv dolognak tartom a mobil technológiák tilalmától várni az IT rendszer biztonságát.

bookmyface · http://hackerkepzes.hu/blog/ 2012.11.25. 23:38:57

tiltani talán szerintem is túlzás ilyen "vaskalapos" módon, de a korlátozásukat még támogatom

süti beállítások módosítása