Infoter.eu cikkajánló

Nincs megjeleníthető elem

Friss kommentek

Válogatás az infoter.eu legolvasottabb cikkeiből

Nincs megjeleníthető elem


'12 már
28
08:05

Az akkuidőt zabálják a reklámok

Hajdu István

Az indianai Purdue Egyetem kutatói arra a következtetésre jutottak az Android vizsgálatakor, hogy az ingyenes alkalmazások az akku energiájának 70%-át a reklámokra és helymeghatározásra, adatfeltöltésre pazarolja, felgyorsítva a lemerülés bekövetkeztét.

Egy ideje már sejthették az élelmesebb felhasználók, hogy az ingyenes alkalmazásokkal érkező reklámok valószínűleg felesleges adatforgalmat generálhatnak, hiszen e lokalizált üzenetek az internetről érkeznek. Ráadásul a helyi tartalmak miatt először helymeghatározást kell végeznie az alkalmazásnak, majd fel kell tölteni az adatokat egy távoli szerverre, hogy a megfelelő reklámokat letölthesse. E műveletek pedig meglehetősen falánkak, már ami az energiát illeti.

A felmérés szerint a népszerű Angry Birds fizetős változata például mindössze 30%-át használja annak az energiának, amit az ingyenes verzió emészt föl a reklámok miatt. Volt olyan alkalmazás is a teszt során, amelynek mindössze 90 percre volt szüksége ahhoz, hogy lemerítsen egy telefont. Manapság a legtöbb új modell esetén az egyre hosszabb üzemidőt várja el a szaksajtó és a felhasználó, ám a legtöbb közép és felső kategóriás készülék legfeljebb másfél, két napig bírja egy feltöltéssel. Intenzív használat mellett viszont már az első nap végére is lemerülhet a legtöbb telefon.

Azok körében, akik számára fontos, hogy minden levél azonnal érkezzen meg, ha úton vannak és még sokat is telefonálnak, valószínűleg elfogadhatatlan egy olyan készülék, amely egy napot sem bír ki töltés nélkül. Ha eleve az állandó kapcsolat miatt magas az akkumulátor terhelése, bármilyen plusz művelet feleslegesen csökkenti tovább a felhasználási időt.

A teszt készítői hamarosan előadást is tartanak a kutatás eredményeiről, de talán érdekesebb lehet az a reakció, amely majd a szoftvergyártók részéről érkezik, hiszen e jelenség egy meglehetősen széles kört érint, és nagy hatással van a felhasználókra és a felhasználói szokásokra is. A felmérés alapján akár azt is gondolhatnánk, hogy átlagosan bő fél napot nyerhetnek az okostelefonjukat használók akkor, ha a fizetős verzióit használják az alkalmazásoknak.

Vajon csupán véletlen jelenséggel állunk szemben, vagy éppen az akkumulátor ilyen mértékű merítésével tudatosan akarják a gyártók vásárlásra ösztönözni a felhasználókat? A többi platformra is készül majd vajon hasonló teszt?

Szólj hozzá!

Címkék: digitális információs társadalom ikt gyártás

A bejegyzés trackback címe:

https://infoter.blog.hu/api/trackback/id/tr834326086

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

süti beállítások módosítása