Infoter.eu cikkajánló

Nincs megjeleníthető elem

Friss kommentek

Válogatás az infoter.eu legolvasottabb cikkeiből

Nincs megjeleníthető elem


'12 aug
22
08:05

Mi lesz a telefonadó hatása?

spinningman

telefon.JPGÉletbe lépett a telefonadó – pontosabban 2012. július 1-től lépett hatályba a távközlési adóról szóló 2012. évi LVI. törvény, az adót immár fizetni kell. Azt azonban, hogy milyen hatása lehet az új sarcnak a fogyasztásra, hogyan alakítja át a fogyasztói szokásokat, ha egyáltalán átalakítja őket, csak hosszabb távon lehet megítélni.
Talán nem mindenki számára ismert a jogszabály, így először a legfontosabb részletekről mondok pár szót. A törvény szövege szerint az adó alanya a szolgáltató, vagyis alaphelyzetben ők fizetik az adót. Az adó kiszámítása az indított hívások időtartama és a küldött üzenetek száma alapján történik. Az adó mértéke hívásonként 2 forint/megkezdett perc vagy üzenetenként 2 forint/darab. Az adó havi összege nem lehet több magánszemély előfizető előfizetéséhez tartozó hívószám esetén 2012-ben 400 forint/hívószám, 2013. január 1-től 700 forint/hívószám, nem magánszemély előfizető előfizetéséhez és a szolgáltatóhoz tartozó hívószám esetén 2012-ben 1400 forint/hívószám, 2013. január 1-től pedig 2500 Ft/hívószám.

Mentes az adó alól a segélyhívás, az adománygyűjtő szám hívása, üzenetküldés adománygyűjtő számra, a teszthívás, magánszemély előfizető hívószámáról indított hívások időtartamából havonta 10 megkezdett perc. Az adót a hívást, üzenetküldést követő hónap 20-ig, havonta kell a szolgáltatónak kiszámolni és befizetni az adóhatóságnak.   

Több szolgáltató már jelezte, hogy a fogyasztók felé „továbbszámlázzák” az adót, ezért valószínűleg sokak pénztárcáját fogja érinteni közvetlenül. A közvélekedés szerint a magyar nép kreatív abban, hogy lehetőleg minél kevesebb adót kelljen fizetni, így valószínűleg most is lesznek akik megpróbálkoznak ezzel, változtatnak a szokásaikon.

Az információs társadalom, az IKT terjedése, szerepe szempontjából éppen ez a hatás lesz érdekes. Vajon kevesebbet fognak-e telefonálni, sms-ezni az emberek, egyszerűen csökkentik az eszközök használatát? Vagy új alkalmazásokat, megoldásokat keresnek, amivel kiváltható a „hagyományos” telefonálás? Esetleg régebb óta ismert, a telefonálás, sms kiváltására alkalmas megoldásokat fogják nagyobb mértékben használni?    

Az új adó – akár hasznosnak is mondható – mellékhatása lehet, hogy olyanok is elkezdenek foglalkozni az újabb fajta technológiákkal, akik eddig telefonjuk alapfunkcióit használták csak (telefon, sms). A hírekben persze azonnal elhangzott néhány ilyen technológia, internetes alkalmazás neve, de hogy ennek következtében bárki elkezdené használni ezeket, azt nehéz megmondani. Egyébként nem feltétlenül fognak a felhasználók új alkalmazásokat használni. A többség által ismert és széles körben használt kommunikációs formák, mint például az email vagy a chat is alkalmas lehet a telefon vagy az sms részbeni kiváltására.

Persze a beszédnek megvan a varázsa, sok olyan dolog van, amit nem lehet más módon kifejezni. Nem valószínű, hogy az egyszerű telefonálás hamarosan eltűnik, akármennyire is fejlődik a kommunikációs technológia.

Szólj hozzá!

Címkék: kormány állam e gazdaság távközlési adó

A bejegyzés trackback címe:

https://infoter.blog.hu/api/trackback/id/tr884707674

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

süti beállítások módosítása